søndag 16. oktober 2011

Deilig søndag

Det er sol og fint vær, og selv om det blåser og er litt kaldt, er det forsatt flott høstvær. Jeg har benyttet dagen til å plante blå og sort tulipaner som forhåpentligvis spirer og blir fine til våren.


Vi har hatt en stor potte med georginer i hvite, rosa og mørkerosa toner. De var ferdige i potter da jeg kjøpte dem, men jeg har hørt at de utvikler knoller, slik av man kan ta de opp av jorden og oppbevare de mørkt gjennom vinteren for så å plante de til våren igjen. Dette har jeg da begynt et forsøk på. Plantene ble klippet ned og gravd opp, og jammen hadde det ikke blitt flere knoller på hver av plantene. Nå ligger de til tørk på en avis på gulvet, og skal snart inn i mørket. Blir spennende å se om jeg klarer å få liv i dem til våren igjen.

Mamma hadde bursdag tidligere i uken så senere i dag skal vi ut å nyte en bedre middag. Det blir koselig, og jeg gleder meg veldig til å nyte en kveld sammen med den fine familien min.

Takker samtidig Jeanette og Lisa for en kjempekoselig kveld i går, med god mat, vin, hekling og "Skal vi danse" på skjermen. Takk jenter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar