lørdag 20. juni 2009

Rolig lørdagskveld

Hei.
Tenkte jeg skulle gi dere en mini oppdatering her, for jeg har jo være enda mer fraværende her enn det Lene har. Det er en rolig helg for min del. På grunn av det ustabile været som har vært de siste to ukene, har jeg hatt mye hodepine og noen migreneanfall, og da er det greit å ta det litt rolig :)

I dag hadde jeg siste arbeidsdag i en jobb jeg har hatt siden 2004. Og hadde et lunchmøte med arbeidskollegaene på onsdag. Det var veldig koselig og litt vemodig. Det er liksom en epoke som er over i livet mitt. Fikk en fantastisk blomsterbukett. Det kommer bilder siden.

Etter lunchmøtet på onsdag tok jeg en sving innom byen, og jeg fikk kjøpt meg to par sko og en liten lys rosa sommerkjole. Kjempedeilig. Men det har jo bare regnet siden, så jeg har ikke fått brykt noen av tingene jeg kjøpte. Men hvis metrologene spår riktig har vi en fantastisk uke i vente, og tiden for å innvie skoene kommer nok :) Kommer bilder av disse senere også så klart :)

Jeg har testet ut en ny fantastisk svensk krimforfatter de siste ukene. Hun har visst hatt en braksuksess med tidligere bøker, men det hadde ikke jeg fått med meg. Fikk bare den siste boken hennes dumpet i posten, da jeg hadde glemt å avbestille den fra bokklubben :p (typisk meg) hehe.

Camilla Läckberg heter forfatter av boken Havfruen. Begynnelsen på boken var veldig forvirrende, da det var mange forskjellige historier som blir flettet sammen etterhvert. Dette er jo en vanlig måte å skrive på, men det tok lang tid før jeg klarte å skille de forskjellige personene fra hverandre. Boken handler om politietterforsker Patrik Hedström og Erica Falck i Fjällbacka. En mann blir funnet drept under isen, og tre av vennene hans er innblandet på en helt utrolig måte. Etter at man har klart å skille de forskjellige personene og deres familier fra hverandre blir boken veldig spennende, og er vanskelig å legge fra seg. Et stort overraskelsesmoment er slutten. Forbrytelsen ble jo selvfølgelig løst, men det skjedde likevel noe forferdelig på siste side. Dette er noe jeg sjelden ser i krimbøkene jeg leser, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg liker det eller ikke. Hmmm. Noen av dere som har lest den og har meninger??

Nå skal jeg se ferdig en film på tv med Steven Segal. Hehe, fantastisk enkelt hjernefyll på en ellers slapp lørdag. Ha en fantastisk helg alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar