lørdag 6. juni 2009

Slakt

Hei.

Nå ligger jeg som et slakt hjemme i stuen. Etter at jeg hadde eksamen mandag og onsdag tidligere i uken har jeg vært helt utslitt. Det tar på å lese som en idiot og være supernervøs hele tiden. Men nå er heldigvis eksamnene unnagjort og det er "sommerferie". Begynner å jobbe fullt fra mandag, så blir jo ikke akkurat ferie, men slipper ihvertfall å lese pensumbøker på et par måneder. :)

Jeg er veldig glad i å lese. Alt egentlig, men har en stor forkjærlighet for moteblader og krimbøker. Skjønnliterære bøker leser jeg kun utenom skolesemestrene. Det har jeg nemlig ikke samvittighet til, for da skal man jo liksom bruke all tid på pensum. Jeg begynte på den siste boken til Liza Marklund, "En plass i solen", på onsdag kveld og ble ferdig med den i dag.

Den handler om journalisten Annika Bengtzon som alltid roter seg inn i handlingen i sakene hun skriver om. Denne gangen blir en svensk familie drept i sitt eget hjem på Costa del Sol i Spania. Liza Marklund er feminist og det synes i mange av bøkene hennes ved at mange av de sentrale rollene er kvinner; mordere, mafiaoverhoder og ansvarlige for hasjplantasjer og smugling.

Jeg synes boken var fantastisk spennende. Men nå er jeg veldig fan av Liza Marklund som forfatter. Jeg har lest veldig mange av bøkene hennes, og de om Annika Bengtzon er blant mine favoritter av alle krimbøkene jeg har lest.

Er det mange av dere som har lest boken, eller andre bøker av Liza Marklund? Hva synes dere. Eller har dere kanskje noen anbefalinger av andre bøker som er verdt å leses? Legg igjen en kommentar da vel ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar