lørdag 16. juni 2012

Jeg har "syndet"

Jeg er nemlig medlem av Fristrikkerlosjen. Vi som er medlem der strikker, mange av oss strikker mye. Men vi strikker i hovedsak uten mønster. Og hvis vi drister oss til å strikke etter mønster må vi alltid endre på noe, eller strikke med annet type garntykkelse, pinnetykkelse og gjerne en kombinasjon av disse. Hvorfor? Joda, fordi vi enten tror at vi vet best selv (de som har laget mønsteret har sikkert ikke prøvet og feilet og kommet frem til et godt mønster, som passer best med det eller det garnet), eller fordi vi pleier å ikke få det helt til. Å strikke etter mønster altså. Det er mye rare forkortelser, og telling og styr med å strikke etter mønster.

Jeg er altså medlem av denne losjen. Men nå har jeg syndet. Jeg har strikket en liten babyjakke med lue etter MØNSTER! Jeg har jo selvfølgelig endret litt da. For å strikke stolper har jeg aldri gjort før, så jeg heklet stolper i stedet. Mye enklere å lage knappehull a' gitt.

Jeg fant jo et mønster og tok garn jeg hadde. Og det passet jo ikke helt med mønsteret, og ikke orket jeg å finne helt passende pinner heller. Men her ser dere resultatet, og jeg er ganske fornøyd.

Oppskriften er fra Pickles, og fra Melkers hentesett. Hihi, vi får håpe babyen blir fornøyd med jakken og luen likevel når hun kommer til verden.

I morgen er det oppussing som står på tapeten (!) haha. Soverommet skal males i helgen. Jeg skal stort sett se på, og kjæresten skal male :) Oppdatering kommer.

GOD HELG FOLKENS :)

1 kommentar:

  1. Hei, jeg ble litt nysgjerrig. Er du med i den opprinnelige Fristrikkerlosjen med guttene fra Randaberg?

    SvarSlett