tirsdag 11. august 2009

Copenhagen Fashionweek

Long time, no... eh written ;)

Det siste døgnet har jeg brukt på å se igjennom omtrent alle visningene fra Copenhagen Fashionweek. Jeg er SÅ misunnelig på de som var der. En del av visningene var lite spenstige, men jeg elsket Marlene Birger og Designers Remix sine visninger. De var rett og slett helt fantastiske, og jeg kunne tenkt meg omtrent alle plaggene! Og det er ikke ofte på en slik visning. Er jo ofte mye showpieces som egentlig ikke kan brukes av normale mennesker. Men disse var beundringsverdige. Virkelig. er jo faktisk noen av mine yndlingsdesignere, så jeg er kanskje ikke helt objektiv... Men mote er vel ikke objektiv heller kanskje?!?! ;)

Det som er deilig å se er at det er en del ting som har vært denne sommeren, som også kommer neste år. Sånn at man slipper å bytte ut HELE garderoben liksom. Sitter igjen med et inntrykk at det kommer/fortsetter med farger som peach, korall og hudtoner. Vi får nok fortsatt spankulere rundt i silke og sateng, med sløyfer, volanger og paljetter. Jeg gleder meg allerede. Men det er også litt kjedelig at det ikke ser ut til å komme noe spektakulært og nytt. (selv om jeg mest sannsynlig ikke hadde brukt det da... hehe)

En visning jeg ble skikkelig skuffet over var den til Bruuns Bazaar. Den var nesten bare sort, hvit og grå. Den var rett og slett skikkelig kjedelig. Og jeg likte omtrent ingen av klærne, bortsett fra to plagg i et blomstret stoff. En kjole og en bukse som var ganske gjennomsiktig... Ikke at jeg vanligvis ville gått med gjennomsiktige bukser, men snittet, stoffet og mønsteret var kult. Det kommer ganske langt ut i visningen, hvis dere ser den.

Du kan se visningene her.

Nå får jeg komme meg hjemover. Laaang dag på jobb snart over.

xoxo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar