tirsdag 3. august 2010

Blåbærsyltetøy og husmortendenser :)

I går kveld satte jeg i gang å rense og lage blåbærsyltetøy. Ganske imponert over meg selv egentlig for jeg er vel ikke sånn veldig husmoraktig av meg. Hvertfall ikke på kjøkkenet. Men i går satte jeg i gang å lage syltetøy. Det ble ikke så værst om jeg skal si det selv. Selv om jeg ikke har testet det ut ordentlig enda, sånn på pannekaker eller på brødskiva.

I kveld er det bringebærene som skal til pers. De har ligget med sukker over natten for det var visst sånn det skulle gjøres ;) Så etter at jeg er ferdig på jobb kl 21 (!) skal jeg hjem å koke de opp og helle de over på nyinnkjøpte syltetøyglass. Senere tenkte jeg å være så kreativ at jeg skulle lage fine merkelapper til glassene også.


Legger ved et bilde av Vælern også. I området her gikk vi masse tur i helgen. Er det rart vi bare hadde lyst til å bli? Det er nok favorittstedet mitt for avslapning altså. Håper det ikke blir så lenge til vi får tatt oss en tur igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar