torsdag 23. juli 2009

Sprechen Sie deutch?

Hei.

Sitter på jobb i dag igjen. Gjør veldig mye forskjellig når jeg er på jobb, spesiellt nå som det er mange som er på ferie. Denne uken har jeg jobbet litt med internasjonale saker, og i dag har jeg registrert saker fra tyskland, med deres finske kunder igjen!! Haha. Det festligste var jo at saksdokumentene var på tysk! Jeg har jo faktisk hatt tysk i 4 år på skolen. Men 3 av dem var på ungdomskolen og ett år på videregående. Og det begynner å bli skremmende lenge siden. Men det gikk faktisk overraskende bra :) Jeg tror jeg forstod det jeg trengte å forstå (det vil jo vise seg etterhvert... hihi)

Dette er nok en av de første gangene jeg faktisk har hatt bruk for språk jeg har lært på skolen, utenom engelsk da, sånn i jobbsammenheng liksom. Jeg har hatt 3 år med spansk på skolen også, men det har foreløpig bare vært nyttig som; una cerveza por favor på en og annen sydentur, og det telles jo ikke helt.. eller?

Er det noen av dere som har hatt overraskende positive opplevelser med ting man har lært på skolen, som man ikke trodde man kom til å få så mye bruk for?

:) Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar