tirsdag 16. februar 2010

Fashion i OL-byen

Er det flere enn meg som sitter altfor mange timer benket foran tv'en i disse dager for å se diverse vinteraktiviteter utføres på mer eller mindre profesjonelle måter av profesjonelle utøvere? Det er jo faktisk OL, og sportsidiot som jeg er følger jeg med på altfor mye av det som foregår i Vancuver.

Publikum der nede har jo kledd på seg mye rart for å vise sin tilhørighet. Merkelig hva sport gjør med folk altså. Er det liksom greit å ta på seg elg-gevir, tre på seg et norsk flagg som poncho, eller vikinghjelm bare fordi det er OL? Heldigvis er det ikke bare nordmenn som gjør slikt der nede, tyskere og nedlendere tar på seg alt mulig rart de også, for å vise hvor de kommer fra og hvor patriotiske de er. Det skulle nok vært en og annen homsepatrulje eller motefashionista og ryddet opp litt synes nå jeg.

Men det er noen som virkelig har tenkt på hva de har på seg i år, og ingen synes vel bedre enn det norske curling landslaget. Jeg er ingen stor fan av curling, men må vel inrømme at jeg har fått noe nå i kveld (selv om det ikke går så bra foreløpig). Disse gutta har valgt harlequin rutete golfbukser i rødt, hvitt og blått. Hvor fine disse buksene er kan vel diskuteres, men de synes i hvertfall veldig godt. De er virkelig et friskt pust i alle de "plaine" treningsklærne.
Ha en fantastisk kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar